..\

Typy proste

Typy proste są jak pudełeczka umieszczone w pamięci operacyjnej komputera. Tworzac takie pudelko mowimy komputerowi co będziemy w nim trzymać oraz jak duże to będzie. Tak więc np dla liczb całkowitych mamy aż 4 możliwe wielkości: 1 bajt (sbyte), 2 bajty (short), 4 bajty (int) i 8 bajtów (long). Dla przypomnienia 1 bajt to 8 bitów czyli osiem zer lub jedynek np 1010 0011.

Rodzina zmiennych reprezentujacych liczby całkowite
Nazwa Wielkosc w bajtach Zakres
sbyte 1 -27 ÷ 27 - 1, czyli przedział [-128, 127]
short 2 -215÷ 215 - 1, czyli przedział [-32768, 32767]
int 4 -231÷ 231 - 1, czyli przedział [-2147483648, 2147483647]
long 8 -263÷ 263 - 1, czyli przedział [-9223372036854775808, 9223372036854775807]
Rodzina zmiennych reprezentujacych liczby naturalne
Nazwa Wielkosc w bajtach Zakres
byte 1 0 ÷ 28 - 1, czyli przedział [0, 255]
ushort 2 0 ÷ 216 - 1, czyli przedział [0, 65535]
uint 4 0÷ 232 - 1, czyli przedział [0, 4294967295]
ulong 8 0 ÷ 264 - 1, czyli przedział [0, 18446744073709551615]
Rodzina zmiennych reprezentujacych znaki
Nazwa Wielkosc w bajtach Zakres
char 2 0 ÷ 216 - 1, czyli przedział [0, 65535]
Rodzina zmiennych reprezentujacych liczby rzeczywiste (te z przecinkiem ;) )
Nazwa Wielkosc w bajtach Zakres
float 4 pojedyncza precyzja - dokładność 6 - 7 cyfr po przecinku
double 8 podwójna precyzja - dokładność 15 - 16 cyfr po przecinku
decimal 16 liczby z ogromną dokładnością - 28 - 29 cyfr po przecinku
Zmiennych reprezentujaca wartosci z arytmetyki boolea ( prawda lub fałsz )
Nazwa Wielkosc w bajtach Zakres
bool 1 0 (false) - 1 (true)