Typy proste
Typy proste są jak pudełeczka umieszczone w pamięci operacyjnej komputera. Tworzac takie pudelko mowimy komputerowi co będziemy w nim trzymać oraz jak duże to będzie. Tak więc np dla liczb całkowitych mamy aż 4 możliwe wielkości: 1 bajt (sbyte), 2 bajty (short), 4 bajty (int) i 8 bajtów (long). Dla przypomnienia 1 bajt to 8 bitów czyli osiem zer lub jedynek np 1010 0011.
Rodzina zmiennych reprezentujacych liczby całkowite
Nazwa | Wielkosc w bajtach | Zakres |
---|---|---|
byte | 1 | -27 ÷ 27 - 1, czyli przedział [-128, 127] |
short | 2 | -215÷ 215 - 1, czyli przedział [-32768, 32767] |
int | 4 | -231÷ 231 - 1, czyli przedział [-2147483648, 2147483647] |
long | 8 | -263÷ 263 - 1, czyli przedział [-9223372036854775808, 9223372036854775807] |
Rodzina zmiennych reprezentujacych znaki
Nazwa | Wielkosc w bajtach | Zakres |
---|---|---|
char | 2 | 0 ÷ 216 - 1, czyli przedział [0, 65535] |
Rodzina zmiennych reprezentujacych liczby rzeczywiste (te z przecinkiem ;) )
Nazwa | Wielkosc w bajtach | Zakres |
---|---|---|
float | 4 | pojedyncza precyzja - dokładność 6 - 7 cyfr po przecinku |
double | 8 | podwójna precyzja - dokładność 15 - 16 cyfr po przecinku |
Zmiennych reprezentujaca wartosci z arytmetyki boolea ( prawda lub fałsz )
Nazwa | Wielkosc w bajtach | Zakres |
---|---|---|
boolean | 1 | 0 (false) - 1 (true) |